Elevator Pitch Generátor


Deprecated: Function create_function() is deprecated in /var/www/clients/client7/web255/web/wp-content/plugins/wordpress-23-related-posts-plugin/init.php on line 215

Deprecated: Function create_function() is deprecated in /var/www/clients/client7/web255/web/wp-content/plugins/wordpress-23-related-posts-plugin/recommendations.php on line 182

Deprecated: Function create_function() is deprecated in /var/www/clients/client7/web255/web/wp-content/plugins/wordpress-23-related-posts-plugin/init.php on line 215
4.50 avg. rating (91% score) - 2 votes

elevator pitch, startup, lean, kockázati tőke, VCMa egy tuti kis eszközt szeretnék mutatni Nektek:

A Harvard Business School nem véletlenül az egyik legjobb gazdasági iskola a világon. A srácok nem akartak kimaradni a startup kultúra alakításából sem, így megalkották az ingyenes, online Elevator Pitch Buildert – mekkora ötlet! Az eszköz több kutatás eredményére épül, melyben a készítők arra keresték a választ, hogy melyek a legerősebb hívószavak egy-egy befektető számára egy elevator pitch hallgatása során. A kutatásokkal nem vitatkoznék, de egy bullshit filter azért nem ártana a cuccra. Nagyon király eszköz, használjátok, de arra figyeljetek, hogy ezeknek a hívószavaknak kábé a 10 %-a azóta már a bikakaki kategóriába tartozik. Klikk az alábbi linkre és máris van tudományosan alátámasztott Pitch a kezetekben.

http://www.alumni.hbs.edu/careers/pitch/

Ezeket a cikkeket olvastad már?

4.50 avg. rating (91% score) - 2 votes

10 thoughts on “Elevator Pitch Generátor

  1. Alapnak megteszi. Persze nagyon nem mindegy, hogy miként fogják fogyasztani a Pitchet:
    – befektetők nézik, olvassák ppt-n
    – startupper elővezeti ugyanezen befektetőknek
    – startupper közönségnek adja elő nyilvánosan
    Mindezek meglehetősen sokat módosíthatnak az alapon.

  2. Jogos. Egy érdekes különbséget hadd mondjak el saját tapasztalatból, amire érdemes lehet figyelni. Jómagam Londonban tartottam ilyen pitcheket viszonylag nagy fundoknál. A tapasztalat az volt, hogy minden a prototípus bemutatásánál dől el. Ha ott megvan a flash, az nagyjából a tárgyalás 70%-át lefedi. És itt bejön egy fontos különbség, mondjuk a pitch contestekkel szemben, ahol te uralod a magad 3-5 percét. Ilyenkor az investorból kibújik a kiváncsi gyerek, és rögtön megkérdezi, hogy nyomogathatja, pöckölheti-e ő is? Ilyenkor két eset van:

    A) az egész pre-release shithalom csak azért működik, mert tudod, hogyan kerüld ki a fagyós részeket, milyen beégetett infókkal működik a rendszer stb. – úgyhogy nagy a rizikó. Oké, akkor küldd el neki a próbaverziót, amivel játszhat (probléma ugyanez).

    B) Olyan állapotban van a cucc, amikor nyugodtan átadhatod az egeret. Ezzel pedig baromi sokat nyerhetsz, mert a saját öröm-faktort a csóka magával fogja vinni a board meetingre, ahol általában ugyanolyan teaserek, bizniszplenek, meg színes diák vannak, neki viszont lesz egy sztorija, hogy olyat látott, sőt használt kedden, hogy beszarás. Nem kéne lemaradni. Döntésnél ez +8 pont a lehetséges 10-ből. Ha ráadásul olyan ember küldött hozzájuk, akiben megbíznak (egyébként be sem jutottál volna a tárgyalóba), az még +8.

    Szóval, ha egy kép többet mond ezer szónál, akkor egy jó prototípus meg többet ér 10 diánál 🙂

    • Na ez baromira igaz Péter! Mind a jelenség, mind a két út teljesen valóságos, én is végigmentem ugyanezen az úton. Valamikor februárban lesz egy poszt hasonló témában, arra ezt a kommentet beteszem egy boxba, ha megengeded. Különben Nektek sikerült tőkéhez jutni Londonban?

  3. Persze, nyugodtan tedd!
    Ez már egy közbenső kör volt, és végül másként oldódott meg a finanszírozás, viszont egy mázsa kapcsolatot és tapasztalatot hozott, ami, azt hiszem, a financingnél is többet ért.

  4. Sztok!

    Én kicsit más oldalról nézem mostanában a Pitch-elést. Ha kilépünk a startupok világából be a multik kicsi ajtaján, akkor kiderül, hogy ott is égető szükség lenne a technika megtanulására.
    Minden menedzser álma az olyan kolléga, aki JÓL meg tudja fogalmazni a gondolatait 2-3 percben.
    Sztem ennek az egy készségnek a csúcsrajáratásával 20-30%-os időmegtakarítást lehetne elérni bármilyen cégnél. Ráadásul könnyű gyakorolni. Kicsit olyan mint az angol nyelv. Ha megvannak az alapok lépten nyomon beleütközik mindenki.

    Zoli

    • Zoli, én a multi világot főleg olyan szemmel látom, hogy eladunk nekik, de tökéletesen igazad van. A legjobb magyar cégeknél, ahol külföldön szocializálódott szakemberek dolgoznak, kifejezetten értékelik a “Még nem kell találkozni: 15 perc alatt elmondom telefonkonferenciában, ha tetszik, megyek.”-típusú hozzáállást. De valószínűleg Te nálam is többet tudsz a témáról – legalábbis a honlapod a prezentációs források kincstára! 🙂

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .