Deprecated: Function create_function() is deprecated in /var/www/clients/client7/web255/web/wp-content/plugins/wordpress-23-related-posts-plugin/init.php on line 215
Deprecated: Function create_function() is deprecated in /var/www/clients/client7/web255/web/wp-content/plugins/wordpress-23-related-posts-plugin/recommendations.php on line 182
Deprecated: Function create_function() is deprecated in /var/www/clients/client7/web255/web/wp-content/plugins/wordpress-23-related-posts-plugin/init.php on line 215
Ma egy tuti kis eszközt szeretnék mutatni Nektek:
A Harvard Business School nem véletlenül az egyik legjobb gazdasági iskola a világon. A srácok nem akartak kimaradni a startup kultúra alakításából sem, így megalkották az ingyenes, online Elevator Pitch Buildert – mekkora ötlet! Az eszköz több kutatás eredményére épül, melyben a készítők arra keresték a választ, hogy melyek a legerősebb hívószavak egy-egy befektető számára egy elevator pitch hallgatása során. A kutatásokkal nem vitatkoznék, de egy bullshit filter azért nem ártana a cuccra. Nagyon király eszköz, használjátok, de arra figyeljetek, hogy ezeknek a hívószavaknak kábé a 10 %-a azóta már a bikakaki kategóriába tartozik. Klikk az alábbi linkre és máris van tudományosan alátámasztott Pitch a kezetekben.
http://www.alumni.hbs.edu/careers/pitch/
azé’ lehet ebből, értékes “trágyát” is csinálni…
Mondjuk audió logót… erről regéltem január 2-án
Az audió logo, ha jól értettem, gyakorlatilag az, amit Amerikában tagline-nak hívnak. Érdekes megközelítés. Biztos, hogy a megfelelő helyen alkalmazva működhet.
Alapnak megteszi. Persze nagyon nem mindegy, hogy miként fogják fogyasztani a Pitchet:
– befektetők nézik, olvassák ppt-n
– startupper elővezeti ugyanezen befektetőknek
– startupper közönségnek adja elő nyilvánosan
Mindezek meglehetősen sokat módosíthatnak az alapon.
Persze, ez igaz. De az elevator pitch-et leggyakrabban szóban mondjuk el – szerintem a Harvard-os srácok is erre koncentráltak.
Jogos. Egy érdekes különbséget hadd mondjak el saját tapasztalatból, amire érdemes lehet figyelni. Jómagam Londonban tartottam ilyen pitcheket viszonylag nagy fundoknál. A tapasztalat az volt, hogy minden a prototípus bemutatásánál dől el. Ha ott megvan a flash, az nagyjából a tárgyalás 70%-át lefedi. És itt bejön egy fontos különbség, mondjuk a pitch contestekkel szemben, ahol te uralod a magad 3-5 percét. Ilyenkor az investorból kibújik a kiváncsi gyerek, és rögtön megkérdezi, hogy nyomogathatja, pöckölheti-e ő is? Ilyenkor két eset van:
A) az egész pre-release shithalom csak azért működik, mert tudod, hogyan kerüld ki a fagyós részeket, milyen beégetett infókkal működik a rendszer stb. – úgyhogy nagy a rizikó. Oké, akkor küldd el neki a próbaverziót, amivel játszhat (probléma ugyanez).
B) Olyan állapotban van a cucc, amikor nyugodtan átadhatod az egeret. Ezzel pedig baromi sokat nyerhetsz, mert a saját öröm-faktort a csóka magával fogja vinni a board meetingre, ahol általában ugyanolyan teaserek, bizniszplenek, meg színes diák vannak, neki viszont lesz egy sztorija, hogy olyat látott, sőt használt kedden, hogy beszarás. Nem kéne lemaradni. Döntésnél ez +8 pont a lehetséges 10-ből. Ha ráadásul olyan ember küldött hozzájuk, akiben megbíznak (egyébként be sem jutottál volna a tárgyalóba), az még +8.
Szóval, ha egy kép többet mond ezer szónál, akkor egy jó prototípus meg többet ér 10 diánál 🙂
Na ez baromira igaz Péter! Mind a jelenség, mind a két út teljesen valóságos, én is végigmentem ugyanezen az úton. Valamikor februárban lesz egy poszt hasonló témában, arra ezt a kommentet beteszem egy boxba, ha megengeded. Különben Nektek sikerült tőkéhez jutni Londonban?
Persze, nyugodtan tedd!
Ez már egy közbenső kör volt, és végül másként oldódott meg a finanszírozás, viszont egy mázsa kapcsolatot és tapasztalatot hozott, ami, azt hiszem, a financingnél is többet ért.
Köszönöm, előtte úgyis megmutatom.
Sztok!
Én kicsit más oldalról nézem mostanában a Pitch-elést. Ha kilépünk a startupok világából be a multik kicsi ajtaján, akkor kiderül, hogy ott is égető szükség lenne a technika megtanulására.
Minden menedzser álma az olyan kolléga, aki JÓL meg tudja fogalmazni a gondolatait 2-3 percben.
Sztem ennek az egy készségnek a csúcsrajáratásával 20-30%-os időmegtakarítást lehetne elérni bármilyen cégnél. Ráadásul könnyű gyakorolni. Kicsit olyan mint az angol nyelv. Ha megvannak az alapok lépten nyomon beleütközik mindenki.
Zoli
Zoli, én a multi világot főleg olyan szemmel látom, hogy eladunk nekik, de tökéletesen igazad van. A legjobb magyar cégeknél, ahol külföldön szocializálódott szakemberek dolgoznak, kifejezetten értékelik a “Még nem kell találkozni: 15 perc alatt elmondom telefonkonferenciában, ha tetszik, megyek.”-típusú hozzáállást. De valószínűleg Te nálam is többet tudsz a témáról – legalábbis a honlapod a prezentációs források kincstára! 🙂